tisdag 30 december 2008

EFIT - 081230

En helt vanlig rätt trist mellandag blev EFIT-dag!

Jahapp, klockan är åtta och jag har, efter viss förvirring igår då jag inte riktigt visste om det var då jag skulle jobba eller idag, IT-jour. Hurra hurra hurra. Dags att ta fram Gamla Bettan och Nya Bettan. Gamla Bettan har en del program som jag inte hunnit installera på Nya Bettan än.

Nu är klockan nio och N tänker hålla mig sällskap. Hon tar med sig alla Noaks Ark-djuren som för tillfället bor i en LEGO-ark.
Klockan tio tar jag fikarast. Det blir latte som vanligt, vad annars?
Klockan elva försöker jag installera en VPN-klient som ska fungera på 64-bitars Windows. Det gick sådär. Gamla Bettan fick rycka in istället med sitt gamla stabila 32-bitars Windows och VPN som funkar.
Klockan är tolv och N jobbar lite hon också. Hon skriver nåt fint tror jag. Eller målar. Mycket tjusigt i alla fall!
Klockan är ett och vi äter en flottig lunch på MAX.
Klockan är två och det är dags att handla nyårsmaten. City Gross fick det bli, de har billiga men bra och miljövänliga blöjor.
Klockan är tre och vi är hemma igen. N bestämmer sig för att "gräva snönen". OK...
Klockan är fyra och jag har packat ur presenter jag köpt till mina kusinbarn. Gossen får en byggsats och flickebarnet ett mode-pyssel-kit. Är det inte fantastiskt könsbundet så säg...
Klockan är fem och en inte allt för pigg N använder mattan som täcke. Hm...
Klockan är sex och här ligger mitt nya garn och skräpar. Om någon vill beställa barnvantar i något av garnerna så går det bra såklart, hojta till eller maila. Den rosa-gula vanten är till min äldsta systerdotter. Hon har beställt ett par :-D.
Klockan är sju och min finaste adventsljusstake lyser så vackert i fönstret.
Klockan är åtta och N pallar inte trycket längre. Inte mer än tio minuters sömn idag på dagen, därför blev det ganska tidig kväll.
Klockan är nio och nu är det tea-time för min del. Äppel- och kanelte, mmmmmm!
Klockan är tio och jag sitter och funderar på alla snygga kläder jag ska sy till mig själv nästa år. Möjligheterna är oändliga när man har sån här inspiration!
Klockan är elva och jag kollar på "Criminal Justice". Men herregud hur ska det gå för Ben? Är han skyldig? Ska han gå fri? Klarar han vistelsen i fängelse? Frågorna är många och än är det tre avsnitt kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar